En Well-Oiled strategi maskine

By | marts 31, 2019

Ja, det er hvad public relations virkelig er når det sporer vigtige eksterne publikum opfattelser og følge på adfærd. Og igen når det ikke noget om disse opfattelser og adfærd ved at nå frem til, at overtale og flytte til handlinger du ønsker, de folk, hvis adfærd påvirker organisationen mest.

Alt dette gør det meget mere sandsynligt, at du opnår din operationelle mål.

Så kunne det være tid til at sætte en ny pr program i bevægelse, der vil give dig resultater som disse?

Gøre salgsemner opmærksom på dit produkt og service værdier og konvertere mange af dem til kunder.

Styrke de samme produkt og service værdier med dine eksisterende kunder og holde mange af dem.

Øge din produktivitet ved at overbevise dine medarbejdere, som du virkelig ligeglad med dem.

Undgå unødige problemer af forsikrer at mindretalssamfund kender du ikke diskriminere.

Gøre medarbejderen ansættelse og fastholdelse problemer en saga blot ved at overbevise samfundet beboere, at din virksomhed er et godt sted at arbejde.

Undgå “dårlig presse” ved at være ligetil og lydhøre over for medier forespørgsler – og aldrig lyve for dem!

Og søm ned at joint venture-selskabet eller strategisk alliance af hurtigt banke ned negative rygter startet af problemer-og konkurrenter.

Nu, her er, hvordan den velsmurte strategi maskine, der producerer sådanne resultater kan støtte dit mål og arbejde hårdt for dig.

Afgøre op foran, der betyder mest for dig blandt dem uden for publikum i jeres. Hvis adfærd kan gøre eller bryde din dag? Hvilke målgrupper producerer de mest betydelige virkninger for din organisation?

Lad os kalde det publikum #1 på prioritetslisten og arbejde på det lige nu. Selvfølgelig, kræver andre eksterne målgrupper din opmærksomhed med tiden.

Første spørgsmål: Hvordan ser medlemmerne af denne vigtige målgruppe organisationen og dets produkter og tjenester? Altid overrasker mig hvor mange business mennesker besvare dette spørgsmål vagt, hvis overhovedet.

For at få dem, og andre nyttige svar, skal du kommunikere med personer og stille en masse spørgsmål. For eksempel, hvad synes du om os og vores produkter og tjenesteydelser? Eller har du haft nogen problemer med vores tjenester eller produkter?

Være særligt på vagt over for negative reaktioner eller endda undertoner. Og se nøje for unøjagtigheder, der skal rettes, eller misforståelser skal du rydde op. Rygter, naturligvis skal behandles direkte og dræbt døde, til at fremhæve punktet!

Nu er du klar til at sætte dig pr mål. Nemlig, korrigere denne unøjagtighed, eller opklare denne misforståelse, eller dræbe rygtet. Holde dit mål nulstilles på de præcise negative du ønsker at korrigere.

Hvad nu? Hvordan vil du nå dette mål? Selvfølgelig med en strategi, og du har tre tilgængelige: skabe mening hvor der ikke er nogen, ændre eksisterende udtalelse, eller styrke den. Det mål, du allerede sat vil afgøre, hvilken strategi valg du foretager.

Kvaliteten af den besked, du sender til din nøgle uden for publikum vil have en enorm indflydelse på, om deres opfattelser kan ændres i din retning. For eksempel, hvis din besked overtaler dem, at det rygte, at du dumpe kemikalier i floden ikke er simpelthen sandt, vil du fornemme ændringen i deres opfattelse, og derfor deres adfærd, som de igen samarbejde og/eller gøre forretninger med dig som før.

Holde din meddelelse som overbevisende som muligt, overbevisende selvfølgelig og krystalklare om dets betydning.

Næste stop? Ring i “mund soldater,” aka kommunikation taktik til at bære som udestående besked i jeres til højre øjne og ører. Heldigvis er der mange, mange Fællesskabets-Communications taktik til rådighed. For eksempel, tryk personlige kontakter, breve-til-redaktøren, pressemeddelelser og taler. Eller, e-mails, brochurer, radio/avis interviews og nyhedsbreve. Det eneste krav er, at hver taktik, du vælger har en dokumenteret at nå frem til medlemmer af den målgruppe, du ønsker at nå.

Nu, nogle uger efter din kommunikation taktik gik til handling, vil du være nysgerrig efter at vide, hvis du gør nogen fremskridt i retning af at ændre centrale publikum opfattelser.

Bedste måde at finde ud af er at bede de samme nøglen publikum medlemmer du spørgsmålstegn ved under din indledende fact-finding mission.

Samme spørgsmål, men nu du er ivrig efter at vide, hvis deres opfattelser er blevet ændret i din retning, fordi der vil foreslå at REAKTIONSÆNDRINGER snart kan forventes.

Nu, hvis du bemærke nogle mening ændring, men ikke nok, du skal tage to handlinger. Én, gennemgå din lokalsam-kationer taktik for mix og frekvens justeringer. Og to, se nærmere på din besked at se hvis det er så klart og overbevisende, som det kunne være. Og også om din fakta virkelig støtter din opfattelse unøjagtigheden er uretfærdigt skadeligt for dig.

Heldigvis din præmie for at bruge en velsmurt strategi maskine som pr vil være ændret opfattelsen du har lyst, fører til adfærd, der bidrager direkte til succes for din virksomhed.

udgangen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *