Kender du de “Lidt mere” principper for Exceptionel kundeservice? Del 1 af 3

By | november 12, 2019

Det er 2006, en spændende tid at være i live. Vores økonomi i Alberta, Canada Boomer. Der er masser af muligheder for beskæftigelse. Virksomheder spirer på hvert hjørne.
Hvor er du involveret i denne rodeo livets?
Whoa dine heste, Bucko! Uanset om du er i erhvervslivet, er starte en virksomhed, eller arbejder for en virksomhed, nogle grundlæggende principper nødvendige for at tillade dig at skinne i alle områder af dit liv.
“Customer service er konge. Du gotta give ekstraordinære kundesupport service,”business guru’s sige. I mit sind er det ikke nok.
NÃ¥r du har en lignende vare eller tjenesteydelse end dine konkurrenter, er det hvordan du behandler mennesker, der gør forskellen. Det kræver ekstraordinære kundesupport service, plus “En smule mere.”
For det første, hvem er kunden?
En kunde er nogen, som du har en forretningsforbindelse. Det kan være en betalende kunde, personale, leverandør, partner, ægtefælle, barn og nabo. Og det er afgørende, at vi behandler enhver kunde med den samme enestÃ¥ende kundeservice, plus “En smule mere.”
Hvad er “Lidt mere”?
Min ven, Brent, er en Master elektriker. Han tilbyder ekstraordinær service til sine kunder, plus “En smule mere.”
Brent har evnerne til at tage en snarly, tangly masse af ledninger, sortere dem ud og hæng dem sammen, så at lys, der formodes at lys – lys og switches, der formodes for at skifte-skifte, og beholdere, der er meningen at beholderen – gør det. Hans arbejde er en form for kunst. Store tanker og kreativitet går ind i placering og synkronisering af hver elektrisk komponent.
“SÃ¥ hvad”, du siger. “Der er hundredvis af gode elektrikere derude. Hvad er sÃ¥ specielt ved denne fyr?
Hvad laver han der er “Lidt mere”?”
Brent har Gæster der ikke vil ansætte nogen andre. Hvorfor?
En af hans kunder sagde, “andre elektrikere vil gøre arbejdet for mig, og nogle vil gøre det billigere. Men du behandler mig med værdighed. Du stille spørgsmÃ¥l. Du lytte til mig. Du forklare, hvad du skal gøre. Og sÃ¥ gøre hvad du sagde du ville.”
Disse punkter er grundlæggende menneskelige relationer principper for business, ægteskaber, familier, enkeltpersoner og lokalsamfund – for alle kunder.
Holde tøjlerne folk. Lad os få et kig på hver af disse centrale punkter, før du galop i solnedgangen.
Fordi disse punkter er sÃ¥ kritisk, kan jeg marmelade det alle i én artikel. Derfor, jeg vil opfordre dig til at blive i sadlen for en tre-del serie til at fÃ¥ alle de “Lidt mere” principper af exceptionel kundeservice.
Denne gang, lad os få et kig på værdighed.
Værdighed er defineret som: agtelse, værdighed, godhed.
For at behandle en person med værdighed betyder ære du dem som en god, intelligent, menneske-værdig af din respekt, opmærksomhed og tid.
Fra mit perspektiv fortjener alle dette.
Jeg husker nogle af mine tidligere forretningsforbindelser. Der var gange da jeg behandlet de fleste af mine erhvervskunder med værdighed. Faktisk, behandlede jeg dem som om de var royalty. NÃ¥r de sagde “jump,” sagde jeg, “hvor højt?” som mine fødder tilbage jorden. Det var dejligt for business-nogle forretninger.
Men, hvad med mine andre kunder, herunder min familie og venner? Var de ikke fortjener samme værdighed?
“Øh, nÃ¥, ah shucks. Jeg tror, jeg var en smule efterladende, usamarbejdsvillige, uhøflig og asocial. Men jeg var nødt til at gøre dette arbejde for min store kunder. Der er business. Det er hvad betalt regninger.”
Hestegødning og pladder!
Princippet om værdighed fungerer sådan her: Hvis du ikke behandle dine kunder med værdighed, vil de gå andre steder for at finde det, og de plejer at komme tilbage. Manglende værdighed kan føre til tabte kunder, chikane på arbejdspladsen, skilsmisse, teenage-graviditeter, narkotika og alkoholmisbrug og meget mere. Ouch! Dette når længere end du kan genkende.
Her er “En smule mere” værdighed hints:
• Overveje alle en “særlig kunde.” De er alle lige vigtige.
• Sætte på din bedste opførsel hver morgen og bære det i hver vekselvirkning. Der er ingen helligdage. Hvis du vælger at føle sig vred, trist eller alle negative følelser, er det OK. Men få væk fra andre, indtil du vælger at forkæle dig selv med værdighed igen.
• Være respektfuld og forkæle dig selv, og andre, som værdige mennesker, uanset forskelle i titel, job, køn, uddannelse, osv.
• Være venlig og vise oprigtig interesse og omsorg for andre.
• Være nyttigt. En samarbejdsvillig holdning er altid en fordel.
NÃ¥r jeg anvender disse tips, oplever jeg større lykke og tilfredshed. Jeg oplever en naturlig lov af succes, “hvad du giver; du fÃ¥r.” Jeg finder, at da jeg behandler alle mine kunder med værdighed, de behandler mig i en lignende mÃ¥de. Og jeg ved, at det fungerer pÃ¥ samme mÃ¥de for dig.
Jeg udfordrer dig til bevidst anvende disse “Lidt mere” værdighed hints. Stick med dem. Gøre dem sædvanlige.
Hvis du bruger dem allerede, blive mere bevidst om dem.
NÃ¥r det kommer til menneskelige relationer, er der altid plads til forbedringer.
Hvad har du at opnå?
Win/win succes og mere lykke for alle.
Hold øve, venner. Ikke mosey for langt fra arena, fordi der er mere “lidt mere” principper til at komme.
Copyright © 2006

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *